رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت : هم‌زمان با پنجمین روز از هفته وقف، یک قطعه زمین زراعی به متراژ یک‌هکتار به ارزش 120 میلیون ریال در شهر حنا سمیرم وقف شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسن قیصری ظهر امروز در جلسه ثبت و بازدید از موقوفه جدید در شهر حنا سمیرم اظهار کرد : در چهارمین روز از هفته وقف یک قطعه زمین زراعی به متراژ یک هکتار توسط خانم گلی موسوی جهت هزینه‌های امامزاده بی‌بی نازبانو، حسینیه انقلاب و هزینه‌های دارو و درمان بیماران نیازمند وقف شد.
 
وی ارزش این موقوفه را 120 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : فرهنگ وقف یک فرهنگ دینی است که از سوی ائمه اطهار (ع) همواره مورد تأکید قرار گرفته است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم ضمن تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه بیان کرد : سنت حسنه وقف باید در سمت و سوی نیازهای اساسی جامعه از جمله ازدواج، اشتغال، درمان بیماران و حمایت از دانش‌آموزان نخبه هدایت شود.
 
وی تصریح کرد : اگر ترویج و ثبت وقف‌های جدید به سمت نیازهای جامعه هدایت شود تاثیرگذار بوده و بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می‌کند.
 
قیصری همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره و خاطرنشان کرد : وقف سبب افزایش رشد و توسعه جامعه و برقراری عدالت اجتماعی در توزیع امکانات بین اقشار مختلف جامعه می‌شود.
 
شهرستان سمیرم دارای 251 موقوفه است که از این تعداد موقوفات، 69 موقوفه متصرفی و 13 موقوفه غیر متصرفی و مابقی موقوفات (150 موقوفه) شامل مساجد و حسینیه‌ها هستند.
/2759/